-->
1. Referat Finansowo – Księgowy zapewnia kompleksową obsługę zadań z zakresu gospodarki finansowej Gminy, zadań finansowo-księgowych budżetu Gminy, Urzędu i jednostek obsługiwanych. Do zadań Referatu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:
1) sporządzanie projektów uchwał budżetowych oraz uchwał w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy;
2) koordynowanie i nadzorowanie prac nad przyjęciem i realizacją budżetu Gminy;
3) sporządzanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie;
4) sporządzanie przewidzianych przepisami prawa sprawozdań budżetowych, sprawozdań statystycznych dotyczących realizowanych przez referat zadań oraz sprawozdań z operacji kasowych;
5) sporządzanie analiz oraz zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu oraz sprawozdań finansowych Urzędu, jednostek obsługiwanych;
6) koordynowanie prac nad sporządzaniem jednostkowych sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych;
7) obsługa kasowa Urzędu i jednostek obsługiwanych;
8) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dla:
a) budżetu Gminy - organu, w tym odrębnie dochodów i wydatków,
b) Urzędu – jednostki budżetowej,
c) planów finansowych jednostek obsługiwanych,
d) funduszy celowych,
e) środków pochodzących z funduszy unijnych lub innych źródeł zewnętrznych;
9) księgowanie i obsługa pożyczek, kredytów bankowych oraz lokat terminowych;
10) nadzór nad prawidłową obsługą rachunków bankowych Gminy;
11) sporządzanie dyspozycji płatności za zobowiązania w ramach budżetu Gminy oraz planów jednostek obsługiwanych;
12) wykonywanie czynności technicznych mających na celu wyposażenie gminnych jednostek w środki budżetu Gminy lub środki od instytucji dotujących, w przypadku finansowania zewnętrznego;
13) naliczanie wynagrodzeń i innych należności przysługujących pracownikom Urzędu, pracownikom jednostek obsługiwanych, osobom zatrudnionym na podstawie umów zleceń i umów o dzieło oraz radnym, inkasentom, sołtysom i członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
14) prowadzenie rozliczeń z tytułu składek ubezpieczeń należnych ZUS od wypłacanych świadczeń;
15) naliczanie wpłat z tytułu składek do Pracowniczych Planów Kapitałowych;
16) sporządzanie i wysyłanie deklaracji dotyczących składek na PFRON;
17) prowadzenie całokształtu spraw związanych z pobieraniem, przekazywaniem i rozliczaniem zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych od wypłacanych świadczeń;
18) prowadzenie spraw w zakresie podatku VAT wraz z prowadzeniem ewidencji;
19) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia;
20) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych podlegających umorzeniu w czasie;
21) księgowanie rozliczenia inwentaryzacji mienia gminnego;
22) przygotowanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych, z wyłączeniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
23) naliczanie wymiaru podatków lokalnych;
24) przygotowywanie i wydawanie decyzji podatkowych;
25) prowadzenie księgowości podatkowej;
26) prowadzenie ewidencji gruntów do celów podatkowych;
27) prowadzenie kontroli zgodności danych zawartych w deklaracjach podatkowych ze stanem faktycznym;
28) wydawanie zaświadczeń o stanie posiadania gospodarstwa rolnego, zaległościach podatkowych;
29) prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów podatkowych;
30) prowadzenie ewidencji i egzekucji opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gminnych;
31) prowadzenie księgowości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
32) windykacja zaległości podatkowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
33) przygotowywanie decyzji w sprawach wniosków o umorzenia i odroczenia płatności należności podatkowych oraz należności z tytułu gospodarki odpadami komunalnymi;
34) rozliczanie druków ścisłego zarachowania;
35) naliczanie prowizji i rozliczanie inkasentów zobowiązań pieniężnych;
36) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych;
37) obsługa składanych wniosków rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego;
38) współpraca z wojewodą w zakresie zwrotu podatku akcyzowego;
39) sprawowanie nadzoru oraz kontroli nad gospodarką finansową jednostek organizacyjnych Gminy i Urzędu Gminy oraz kontrola podmiotów otrzymujących dotacje ze środków Gminy w zakresie poprawności wykorzystania dotacji pod względem finansowym.
2. Przy znakowaniu spraw stosuje się symbol FK.
pokój numer 33, I piętro
tel. 25 756 47 33
e-mail: a.gadomska@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
tel. 25 756 47 38, pok. 38
email:m.kobza@debewielkie.pl
pokój numer 33, I piętro
tel. 25 756 47 54
e-mail: a.gadomska@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
Poniedziałek: 8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
Poniedziałek: 8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
pokój numer 33, I piętro
tel. 25 756 47 33
e-mail: a.gadomska@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
Osoba wytwarzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wytworzenia informacji: | 18-11-2015 |
Osoba wprowadzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wprowadzenia informacji: | 18-11-2015 |