-->
1. Do zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Sekretarza,
należy w szczególności:
1) zapewnienie właściwej organizacji pracy Urzędu;
2) opracowywanie projektów Statutu Gminy, Statutów Jednostek Pomocniczych Gminy, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, Regulaminu Pracy Urzędu, Regulaminu Wynagradzania Pracowników Urzędu oraz zmian do tych aktów oraz procedur wewnętrznych związanych z funkcjonowaniem Urzędu
3) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad przygotowywaniem projektów uchwał oraz zarządzeń organów Gminy;
4) pełnienie nadzoru nad prowadzeniem kancelarii oraz terminowym załatwianiem spraw, przestrzeganiem zasad instrukcji kancelaryjnej
i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
5) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Wójta;
6) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników
bezpośrednio podległych w Referacie Zarządzania i Organizacji;
7) przedkładanie Wójtowi Gminy propozycji dotyczących usprawnienia
pracy Urzędu;
8) realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
9) wdrażanie procedur podnoszenia jakości funkcjonowania Urzędu Gminy;
10) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych;
11) nadzór i koordynacja rozpatrywania skarg, wniosków, petycji, interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków z zakresu dostępu do informacji publicznej;
12) współpraca z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w zakresie spraw wynikających z ochrony danych osobowych oraz prowadzenie rejestru umów powierzenia przetwarzania danych;
13) organizowanie współpracy z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy;
14) koordynacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami
powszechnymi;
15) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego,
obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy Dębe Wielkie;
16) nadzór nad przesyłaniem aktów prawa miejscowego do publikacji;
17) wykonywanie innych obowiązków w zakresie organizacji i funkcjonowania Urzędu Gminy Dębe Wielkie w granicach udzielonego pełnomocnictwa przez Wójta Gminy;
18) dokonywanie ocen bezpośrednio podległych pracowników;
19) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych,
w zakresie uzgodnionym z Wójtem;
20) przyjmowanie i rejestracja oświadczeń majątkowych składanych
do Wójta przez osoby zobowiązane.
2. Za prawidłową realizację zadań, Sekretarz odpowiada przed Wójtem.
Przy wykonywaniu zadań, Sekretarz działa w granicach określonych
niniejszym Regulaminem oraz pełnomocnictwami i upoważnieniami,
udzielonymi przez Wójta.
3. Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością Referatu
Zarządzania i Organizacji oraz pośredni nadzór nad działalnością Zespołu
Administracyjnego.
4. Przy znakowaniu spraw stosuje się symbol SG.
Osoba wytwarzająca informację: | Sobkowicz Kinga |
Data wytworzenia informacji: | 04-02-2025 |
Osoba wprowadzająca informację: | Sobkowicz Kinga |
Data wprowadzenia informacji: | 04-02-2025 |