-->
1. Na czele Referatu Strategii i Rozwoju Gminy stoi kierownik Referatu, który jest odpowiedzialny za całokształt pracy Referatu.
2. Referat Strategii i Rozwoju Gminy, zapewnia realizację zadań inwestycyjnych Gminy, zamówień publicznych, planowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych. Do zadań Referatu Strategii i Rozwoju Gminy należy w szczególności:
1) określanie potrzeb inwestycyjnych w zakresie budowy i rozbudowy infrastruktury gminnej;
2) prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem nowych inwestycji oraz opracowywanie planów rzeczowo-finansowych dla zamierzeń inwestycyjnych i remontowych;
3) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem dokumentacji technicznej i uzyskaniem zgód na ich realizację (pozwoleń na budowę / przyjętych zgłoszeń);
4) organizowanie działań mających na celu udzielenie zamówień publicznych dla zadań inwestycyjnych finansowanych z budżetu Gminy i zleconych bezpośrednio przez Wójta Gminy, w tym:
a) przygotowywanie kompletu dokumentów przetargowych,
b) przygotowywanie zarządzeń w sprawie powoływania komisji przetargowych,
c) organizowanie i prowadzenie czynności związanych z udzieleniem zamówienia publicznego,
d) ogłaszanie wyników oraz prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
5) przygotowywanie projektów umów na wszelkie: roboty, usługi, dostawy przewidziane do realizacji ze środków budżetu Gminy w zakresie zadań referatu;
6) organizowanie odbiorów końcowych zadań i usług i zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odebranym obiekcie jest wymagana;
7) kontrolowanie kosztów realizacji inwestycji do momentu przekazania ich do eksploatacji wraz z uzyskaniem wszelkiej dokumentacji powykonawczej;
8) prowadzenie rejestru kwot wnoszonych wadiów, ich zwalniania oraz prowadzenie rejestru kwot wnoszonych z tytułu należytego wykonania umów i zwalnianie ich do wypłaty w częściach możliwych po dokonaniu odbioru końcowego oraz po upływie terminu okresu gwarancji;
9) kontrolowanie, opisywanie i przekazywanie do Referatu Finansowo-Księgowego dokumentów stanowiących podstawę dokonania zapłaty za wykonane roboty, usługi, dostawy z ewentualnymi dyspozycjami dotyczącymi potrąceń: kar umownych, zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
10) sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę do wpisania do ewidencji majątku Gminy (środków trwałych) dla zakończonych inwestycji;
11) wykonywanie zadań związanych z budową i modernizacją dróg gminnych;
12) wydawanie decyzji na wykorzystanie dróg w sposób szczególny;
13) opracowywanie planów rozwoju sieci drogowej;
14) dokonywanie okresowej oceny zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy;
15) przeprowadzanie analizy wniosków w sprawie sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
16) prowadzenie postępowań w procesie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego gminy;
17) wydawanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium zagospodarowania przestrzennego;
18) wydawanie zaświadczeń o rewitalizacji;
19) prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, gromadzenie i przechowywanie oryginałów planów i materiałów związanych z tymi planami;
20) ustalanie opłat i odszkodowań związanych ze zmianą wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą planu miejscowego;
21) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem jednorazowej opłaty planistycznej w związku ze wzrostem wartości nieruchomości;
22) opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa i sąsiednich gmin;
23) prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
24) prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o warunkach zabudowy;
25) prowadzenie rejestrów wydanych decyzji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy;
26) przygotowywanie opinii o zgodności projektowanych podziałów nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
27) prowadzenie postępowań dotyczących zatwierdzania projektów podziałów nieruchomości;
28) prowadzenie rejestru wydanych decyzji i postanowień w zakresie gospodarki nieruchomościami;
29) tworzenie gminnego zasobu gruntów na cele rozwojowe gminy i zorganizowanej działalności inwestycyjnej;
30) prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości;
31) opracowywanie projektu planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości Gminy Dębe Wielkie;
32) przygotowywanie i podawanie do publicznej wiadomości wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, użytkowania, najmu lub dzierżawy oraz podanie do publicznej wiadomości informacji o sporządzonych wykazach;
33) powadzenie postępowań w zakresie sprzedaży, trwałego zarządu, dzierżawy, najmu, użyczenia i zamiany nieruchomości gminnych;
34) podejmowanie czynności związanych z ujawnieniem prawa własności i innych praw rzeczowych gminy w księgach wieczystych;
35) ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, trwałego zarządu nieruchomości gminnych;
36) prowadzenie postępowań w sprawach odszkodowań za grunty przejmowane na rzecz Gminy Dębe Wielkie;
37) prowadzenie spraw pierwokupu nieruchomości;
38) przeprowadzenie postępowań w zakresie scalania gruntów oraz zatwierdzenie projektów scalania i wnioskowanie o wprowadzenie zmian w księgach wieczystych, rozgraniczenia nieruchomości w trybie decyzji administracyjnych;
39) prowadzenie spraw związanych z regulowaniem stanów prawnych nieruchomości;
40) prowadzenie postępowań komunalizacyjnych przed Wojewodą Mazowieckim;
41) pozyskiwanie na rzecz Gminy Dębe Wielkie nieruchomości od Skarbu Państwa;
42) prowadzenie postępowań sądowych w zakresie gospodarki nieruchomościami, gdzie stroną postępowania jest Gmina Dębe Wielkie;
43) pozyskiwanie dokumentów koniecznych do zawierania aktów notarialnych;
44) prowadzenie operatów nazewnictwa ulic, placów i parków oraz numeracji porządkowej nieruchomości;
45) przygotowywanie projektów uchwał w zakresie zadań określonych dla referatu;
46) realizacja zadań funduszu sołeckiego w zakresie merytorycznym referatu;
47) prowadzenie rejestru umów Referatu SR;
48) obsługa bezpośrednia i telefoniczna interesantów w zakresie zadań wykonywanych przez Referat SR.
3. Do zadań Referatu Strategii i Rozwoju Gminy należy również:
1) analiza programów pomocowych pod kątem możliwości pozyskania dofinansowania z funduszy krajowych oraz unijnych na zadania własne gminy;
2) przygotowywanie propozycji dotyczących zadań gminnych kwalifikujących się do finansowania ze środków unijnych;
3) przygotowanie, kompletowanie oraz składanie dokumentacji aplikacyjnej;
4) prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy od chwili przygotowywania wniosku do jego rozliczenia, w tym:
a) opracowywanie merytoryczne opinii i załączników do wniosków o dofinansowanie,
b) składanie korekt i uzupełnień do złożonych wniosków,
c) przygotowywanie sprawozdań,
d) przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności i rozliczeń,
e) rozliczanie projektów;
5) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych;
6) udzielanie informacji na wniosek zainteresowanych organizacji oraz przedsiębiorców na temat możliwości pozyskiwania środków z funduszy unijnych, funkcjonowania funduszy pożyczkowych, gwarancyjnych;
7) współpraca z odpowiednimi organami administracji rządowej i samorządowej w celu pozyskiwania środków pozabudżetowych;
8) przygotowywanie dokumentacji związanej z pozyskiwaniem i rozliczeniem dotacji z budżetu państwa, kredytów, środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych na gminne zadania inwestycyjne i remonty.
4. Przy znakowaniu spraw stosuje się symbol SR.
Osoba wytwarzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wytworzenia informacji: | 18-03-2021 |
Osoba wprowadzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wprowadzenia informacji: | 18-03-2021 |