-->
1. Na czele Referatu Gospodarki Komunalnej i Ekologii stoi kierownik referatu, który jest odpowiedzialny za całokształt pracy Referatu.
2. Referat Gospodarki Komunalnej i Ekologii, zapewnia kompleksową obsługę zadań z zakresu ochrony środowiska, ochrony zwierząt oraz ewidencji i administrowania pasem drogowym dróg gminnych, oraz gospodarowaniem odpadami komunalnymi zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, a w szczególności:
1) przygotowuje projekty decyzji nakazujących posiadaczowi odpadów usunięcie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania;
2) przygotowuje projekty decyzji w sprawach zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych;
3) prowadzi rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
4) tworzy warunki do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów;
5) sprawuje nadzór nad punktami selektywnej zbiórki odpadów;
6) ustala wymiar opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie deklaracji oraz wydawanych decyzji;
7) sprawuje nadzór nad prawidłowym wykonywaniem obowiązków wynikających z zawartej umowy między gminą a podmiotem, wyłonionym na podstawie przetargu, świadczącym usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych;
8) przyjmuje zgłoszenia eksploatacji przydomowych oczyszczalni ścieków zgodnie z prawem ochrony środowiska oraz prowadzi nadzór i ewidencję zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz przygotowuje sprawozdania, raporty dotyczące odpadów, nalicza opłaty z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska;
9) prowadzi ewidencję wytworzonych odpadów przez Urząd Gminy w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami – BDO;
10) opracowuje analizę stanu gospodarki odpadami komunalnymi i sporządza sprawozdania z gospodarki odpadami;
11) prowadzi sprawy związane z gospodarką odpadami niebezpiecznymi, realizuje program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest;
12) przygotowuje projekty opinii wniosków o wydanie zezwoleń z ustawy o odpadach;
13) realizuje program dofinansowujący budowę przydomowych oczyszczalni ścieków;
14) wykonuje zadania z zakresu ochrony powietrza atmosferycznego, w szczególności:
a) związane z dofinansowaniem do wymiany kotłów w celu ograniczenia niskiej emisji,
b) związane ze sporządzaniem sprawozdania z realizacji działań określonych w programie ochrony powietrza i planach działań krótkoterminowych.
15) zbiera oraz analizuje informacje na temat stanu środowiska naturalnego w gminie;
16) podejmuje działania mające na celu utrzymanie istniejących i tworzenie nowych terenów zieleni gminnej oraz ochronę przyrody;
17) prowadzi ewidencję pomników przyrody oraz przygotowuje projekty uchwał w sprawie ustalenia pomników przyrody;
18) sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska i ochronie przyrody obejmującej:
a) współdziałanie z organizacjami działającymi w zakresie ochrony środowiska i ochrony przyrody,
b) prowadzenie działań w zakresie ograniczenia uciążliwości dla środowiska maszyn, urządzeń technicznych i środków transportu, w szczególności w zakresie hałasu i wibracji,
c) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów, przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze usunięcia drzew, naliczanie opat za ich usunięcie lub nakładanie kar pieniężnych za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia;
19) prowadzi postępowania w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
20) opiniuje wnioski o udzielenie koncesji zgodnie z ustawą Prawo geologiczne i górnicze;
21) przygotowuje projekty decyzji i postanowień oraz podejmuje inne czynności administracyjne z zakresu gospodarki wodnej oraz ochrony przez zanieczyszczeniami w ramach kompetencji ustalonych dla samorządu gminnego;
22) prowadzi postępowania z zakresu zmiany stanu wody na gruncie;
23) współdziała z właściwymi organami z zakresu rolnictwa w ramach kompetencji ustalonych dla samorządu gminnego;
24) współpracuje z inspekcją weterynaryjną, inspekcją ochrony roślin i nasiennictwa, nadleśnictwami oraz kołami łowieckimi;
25) współdziała z właściwą spółką wodną oraz właściwym organem Wód Polskich;
26) ustala projekt decyzji o wysokości opłaty za usługi wodne za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej;
27) podejmuje działania wynikające z przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii i w zakresie uprawy maku i konopi a w szczególności:
a) prowadzi kontrolę upraw rolnych w celu wyeliminowania upraw maku i konopi włóknistych,
b) wydaje nakazy zniszczenia,
c) podaje do publicznej wiadomości informacje o zakazie uprawy maku i konopi na terenie gminy, zgodnie z rozporządzeniem Wojewody Mazowieckiego,
d) sporządza projekty zezwoleń na uprawę maku i konopi;
28) przygotowuje projekty decyzji w sprawach zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt;
29) przygotowuje projekty zezwoleń na utrzymywanie psa rasy agresywnej oraz decyzji o czasowym odebraniu zwierząt;
30) współdziała przy tworzeniu oraz realizuje program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiega bezdomności zwierząt na terenie gminy;
31) realizuje program dofinansowujący kastrację i sterylizację zwierząt;
32) prowadzi sprawy związane z przestrzeganiem obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe oraz zwierzęta gospodarskie;
33) prowadzi sprawy związane z wyznaczeniem biegłego do wyceny zwierząt ubijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej;
34) realizuje zadania funduszu sołeckiego w zakresie merytorycznym referatu;
35) prowadzi sprawy oraz wykonuje nadzór nad zajmowaniem pasa drogowego oraz uzgadnia obsługę komunikacyjną, lokalizację bramy wjazdowej, zjazdu indywidualnego, zjazdu publicznego, skrzyżowania drogi wewnętrznej z drogą publiczną, sporządza projekty decyzji na zajęcie pasa drogowego;
36) wykonuje zadania dotyczące organizacji ruchu drogowego w gminie oraz zakup oznakowania drogowego;
37) przeprowadza okresowe kontrole stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz dokonuje okresowych pomiarów ruchu drogowego;
38) prowadzi numerację i ewidencję dróg publicznych, obiektów mostowych, przepustów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym;
39) wydaje opinię na podstawie ustaw o transporcie drogowym oraz o publicznym transporcie zbiorowym i przygotowuje projekty uchwał w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad z ich wykorzystania;
40) prowadzi sprawy związane z oświetleniem publicznych ulic i placów gminy;
41) prowadzi dokumentację z zakresu ochrony zabytków i miejsc pamięci narodowej;
42) prowadzi sprawy związane z gospodarką lokalami użytkowymi gminy oraz obiektami komunalnymi – świetlicami wiejskimi.
3. Przy znakowaniu spraw stosuje się symbol KE.
pokój numer 49, II piętro
tel. 25 756 47 49
e-mail: m.borkowska@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
pokój nr 53, II piętro
tel. 25 756 47 53
e-mail: m.rosik@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek: 8.00-16.00
Środa: 8.00-16.00
czwartek: 8.00-18.00
Piątek: 8.00-14.00
pokój numer 48, II piętro
tel. 25 756 47 48
e-mail: m.tkaczyk@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
pokój numer 49, II piętro
tel. 25 756 47 49
e-mail: b.pokrzywnicka@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek:8.00-16.00
Środa 8.00-16.00
Czwartek 8.00-18.00
Piątek 8.00-14.00
pokój nr 49, II piętro
tel. 25 756 47 49
e-mail: j.suchecka@debewielkie.pl
Poniedziałek:8.00-16.00
Wtorek: 8.00-16.00
Środa: 8.00-16.00
czwartek: 8.00-18.00
Piątek: 8.00-14.00
Osoba wytwarzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wytworzenia informacji: | 18-03-2021 |
Osoba wprowadzająca informację: | Padzik Katarzyna |
Data wprowadzenia informacji: | 18-03-2021 |